راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان | دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان | دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان | دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان | سنگ کف مورد استفاده در ساختمان چیست ؟ انواع آن کدام است و جه کارایی در زیباس سازی ساختمان یعنی فضای بیرونی (exterior design) و طراحی داخلی ساختمان (interior design) ( که همان طراحی دکوراسیون داخلی می باشد ) خواهیم پرداخت .

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان | دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان | سنگ کف یکی از قسمت های مهم در طراحی ساختمان است که انتخاب نوع سنگ مناسب با توجه به نوع کاربری ساختمان، سبک طراحی، نور و سایر پارامتر ها بسیار حائز اهمیت است. سنگ طبیعی به دلایل مختلف از قرن ها پیش، اولین گزینه برای استفاده در کف اتاق ها و سالن ها بوده است، یکی از آن دلایل مقاومت بسیار خوبی است که در مقایسه با سایر مصالح دارند و به طور کلی  طول عمر و دوام بالایی دارند. سنگ طبیعی همراه با خود، رنگ و بافت طبیعت را به خانه می آورد و کیفیت و گرمایی به اتاق می دهد که امکان ایجاد چنین چیزی با استفاده از مواد دیگر غیر ممکن است.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان | دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان

 

به دلیل این که سنگ از دل طبیعت استخراج می شود، سورت بسیار زیادی در زمینه رنگ ، طرح و کیفیت دارند، بنابراین بهتر است به هنگام خرید سنگ کف به متراژ مورد نیاز و چه بسا چند تایل اضافه خرید نمایید؛ زیرا ممکن است در حین نصب و یا در سال های بعد بدلیل تعمیرات نیاز باشد که تغییراتی ایجاد نمایید و در آن زمان سنگ مورد نظر یافت نگردد.

برای انتخاب سنگ کف ساختمان باید به چند نکته مهم دقت کافی داشته باشیم

  1.   اینکه سنگ باید مقاومت سایشی و فشاری لازم را دارا باشد. (انواع ضربه، خط و خوش و فشار)
  2. در صد جذب آب آن پایین و حافظ گرما باشد، برای مثال سنگ در فصل تابستان می تواند خنک باشد و در فصل زمستان می تواند به حفظ گرمای محیط کمک نماید.

نوع کاربری ساختمان در انتخاب سنگ خیلی مهم است زیرا ویژگی های سنگ مورد استفاده در سنگفرش یک واحد بیمارستانی با یک واحد مسکونی متفاوت است و یا یک واحد آموزشی با یک کارگاه صنعتی نوع بهره برداری از ساختمان متفاوت است و سنگ مورد استفاده شده در مکان ها نیز با توجه به اینکه سنگ ها در فضاهای متفاوت در معرض آسیب های متفاوتی هستند.

بعنوان مثال، در یک کارگاه صنعتی احتمال افتادن اجسام سنگین و یا ریختن اسیدها و روغن زیاد است. پس بنابراین، باید در این گونه مکان ها از سنگ هایی در کف باید استفاده گردد که مقاومت بالا و درصد جذب آب بسیار پایینی داشته باشند، مانند انواع سنگ های گرانیت. در حالی که استفاده از سنگ گرانیت برای سنگ کف واحدهای مسکونی و مراکز پرتو درمانی مناسب نمی باشند.

 

ساب پذیری و جلا پذیری مجدد

سنگ ها ممکن است بدلیل استفاده نا صحیح و یا مرور زمان  درخشندگی و شفافیت اولیه خود را از دست بدهند که در این صورت میتوان با ساب مجدد زیبایی و درخشندگی اولیه سنگ را دوباره بدست آورد. نظافت و نگهداری آسان از سنگ از دیگر ویژگی هایی است که در انتخاب سنگ کف ساختمان باید به آن دقت نمود.

 

کف محوطه

در صورتیکه بدنبال سنگ کف محوطه هستید چند نکته را باید در نظر داشت که سنگ مورد نظر در برابر سرما و گرما مقاوم هست یا خیر؟ همچنین میزان مقاومت فشاری و میزان جذب آب سنگ مورد نظر چقدر است . سنگ کف محوطه بدلیل اینکه در معرض فشار ، ناملایمات جوی و نور آفتاب قرار دارد باید مقاومت داشته باشد.

همچنین سنگ کف محوطه باید از نوع فرآوری  استفاده شود مثل تیشه و یا فلیم که مانع سر خوردگی گردد. بهترین سنگ ها برای محوطه سازی سنگ های مالون ورقه ای، گرانیت های فلیم شده و یا سنگ های تراورتن تیشه ای و مرمریت های تیشه ای میباشند.

 

نمونه های استفاده از سنگ اسلب در دکوراسیون داخلی کف ساختمان

 

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان

 

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان

 

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان – سنگ اسلب دور بری نشده و خام قبل از نصب در ساختمان

 

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان

 

بهترین سنگ های قابل انتخاب برای کف ساختمان

به این مطلب امتیاز بدهید

abbasi

سلام ... من مقداد عباسی هستم مدیر وب سایت بازار سنگ ایران . در مجموعه بازار سنگ ایران متعهدانه می کوشیم تا بهترین اطلاعات و محصولات را برای شما مخاطبان گرامی تدارک ببینیم .

پست های مرتبط

Leave Your Comment